16. juli 2013

Rullekanter...

... Tja, kan vel bare kalle det for det. ;) Jeg er veldig glad i å "ødelegge" arka jeg bruker i kantene, for en gammel og slitt look. Det finnes mange kjekke verktøy som kan hjelpe til med å lage disse, men jeg bruker stort sett fingrene mine og ruller og rufser kantene på den måten. Tror det har blitt litt "typisk meg". Denne uka har jeg laget et kort hvor jeg bruker denne enkle, men effektfulle teknikken. Jeg har valgt ark fra Maja Design; Sofiero. Det bakerste mønsterarket er Enjoying the fragrance og det fremste er The magnificent flowerstreet. I bunnen er det som vanlig brukt Bazzill. En enkel blomst og et blad, fra Prima.



Jeg starter med å kutte til arkene i ulike størrelser. Jeg liker at de er ganske nøre i størrelse, men noen ganger vil man jo ha med mer av det bakerste arket også, så det er bare å justere som man ønsker. 


 Så begynner jeg i et hjørne på arket, bruker fingeren til å rulle det litt frem og tilbake. Mange ark er tykke, og krever litt mer behandling enn de tynnere arka. De blir mykere etter hvert, og lettere å rulle på. Bruker så fingrene på begge hendene, så går det unna. Lag rullene så store som diu vil ha dem.


  



Når hele arket er rullet som du vil ha det, kan du godt rive litt i kantene for en litt mer slitt look på det. Så tar du en stempelpute og går over kantene på alle arka. Alle kanter har fått en omgang med Catseye Creamy Brown.
 

På bildet ruller jeg ikke kantene, men bruker rett og slett neglene til å skrape litt på kanten, så de ikke er så "harde" i forhold til de andre arke som blir brukt. Ogås bildet får litt stempel langs kantene. Bildet er fra et utklippsark  


Tekststripen ved siden av bildet er fra mønsterarket, den stripa med navnet på produsenten og arket. De er ofte fine å bruke de også, ikke bare klippe av og kaste dem! :) Og denne var jo ekstra herlig synes jeg! Håper dere får en flott dag!
 



 Klem fra Malin :)




 


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar