16. januar 2013

Hermetikk?


     En hermetikkboks kan inneholde så mangt. Her har jeg pyntet en boks som har inneholdt aprikoser, men som nå har fått ett helt annet innhold :) 
     Jeg har tatt en boks med "åpner" på toppen- altså sånn at mottakeren ikke trenger boksåpner for åpne den. Så har jeg åpnet den i bunnen, tatt ut innholdet og vasket boksen godt. Etter at den har tørket, har jeg pyntet den av hjertens lyst- her til en liten prinsesse :) Har brukt mønsterarkpunchereblomster fra Primaglitterlim,tags og bånd. Har svertet alle kanter med cats eye.




 
                                                     Boksen åpnes i bunnen.


                                           Pynt boksen :) Siden min er tiltenkt en liten
                                            prinsesse, er det masse rosa og glitter :) Når boksen er ferdig pyntet,
                                            fyller du den med det du måtte ønske. Denne er fylt med sukkertøy.
                                             Så putter du silkepapir i bunnen, sånn at ingenting faller ut.
                                     

                                          Så limer du igjen bunnen med en limpistol. Da er det greit
                                          med silkepapiret på innsiden, sånn at gaven ikke brått blir sittende 
                                          fast i boksen :)



                                           Det blir jo ikke så pent under, så jeg har tegnet rundt boksen
                                           og klippet ut, for å dekke limsølet.


                                          Så har jeg pyntet en tag, skrevet en hilsen og festet i "åpneren"
                                            med fine bånd :)
                                                 Og her er sluttresultatet :) Den kan jo varieres i det uendelige, 
                                                 og mottageren blir som regel overrasket ;) Håper dette kan være
                                                 til inspirasjon- og kanskje blir det flere enn meg som handler 
                                                  hermetikk ut i fra om boksene har åpner eller ei- ikke hva som 
                                                inni... ;)
 Helen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar