15. mars 2012

Lag din egen bakgrunn

Hver måned skal vi presentere en trinn for trinn sak her på Scrappinesscreates.
Det er litt skummelt å være førstemann ut, men her kommer en liten sak om å lage sin egen bakgrunn, som også er månedens utfordring her i bloggen.
Her har jeg funnet frem litt maling, pensel og våtservietter.
Så klina jeg det utover. Det som viste seg å bli met effektivt var å bruke et gammalt bankkort å dra malinga utover med. Jeg er ikke den mest tålmodige av meg, så maling må tørkes med pistol her i gården.
Liker å ha rammer på LOene mine. Vanligvis syr jo jeg, her la jeg på en sjablong, og brukte litt cracklerpaint.
Så var det frem med en sjabllong til, hullnettet, gesso, pensel og penn. Gessoen ble smurt over sjablongen og nettet. Så tegnet jeg rundt cracklerpainten med sort penn.
Så tokjeg litt gulmaling og malte i midten av blomstene. StazOn og stemple ble brukt midt på LOen.
DistressInk ble smurt over cracklerpainten, så sprekkene ble mer synelige. Nettingstempelte og StazOn ble brukt på kantene.
Når jeg scrapper synes jeg det er supert når jeg får brukt opp noe av det gamle jeg har liggende. Denne treblomsten smurte jeg inn med cracklerpait. Bølgepappen fikk også en liten omgang, før den havnet oppned på LOen, og smittet over litt farge.

På med tittel, og stiftemaskin for pynten.
Ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar